På topp

Man kan inte alltid vara på topp.
Denna veckan speglas av sjukdom för min del. Mellan mina sovstuder planerar jag mina kurser som drar igång om få veckor. Det är alltid spännande inför en ny termin. Det roligaste är att träffa alla nya människor, få lära dem det finaste språket i världen och se hur det gnistrar i ögonen när de "knäcker koden". Skillnade på att gå en teckenspråkskurs och babytecken kommer vara stor. I babyteckenkursen är det enda som betyder något förälderns kommunikation med sitt barn. Det spelar inte så stor roll om man tecknar exakt rätt, grammatik kommer vi inte beröra överhuvudtaget tex. Det viktigaste är att barnet får ett tecken till orden föräldrarna använder, äta, dricka, bada osv och att de tecknen används i det vardagliga livet så att barnet själv kommer kunna kommunicera sina behov tydligare och tidigare än utan tecknen.


Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0